lørdag 21. juni 2014

Sommerbryllupskake. :D

Jeg har fått den store æren å bake bryllupskaken til ett brudepar. Her fikk jeg litt frie tøyler i forhold til smaker, og pynten skulle være fargerike blomster, som en blomstereng... :) Så på den her fikk jeg prøvd litt mer enn bare roser. :) Kaken er en tre etg marsipankake. Nederste etasje er fylt med bringebærkrem av ferske bringebær og en hjemmelaget vaniljekrem. :) Andre lag fylte jeg med en aprikoskrem og en krokanrullkrem. :) Krokanrullkrem lager jeg ved å gi en boks fløte ett oppkok, og deretter tilsette 6-7 ruller krokanrull. Dette settes kjølig til neste dag, og piskes da opp. :) Tredje lag fylte jeg med krokanrullkrem, bringebærkrem og vaniljekrem. :) Kaken er kledd med marsipan, men pynten har jeg laget av fondant. Jeg synes fondant er best å modellere med. :) Blomstene er festet med royal icing- som er en melisglasur laget av melis, eggehvite og noen dråper sitron. :) Så håper jeg brudeparet lever lykkelig alle sine dager! Hjertelig til lykke! :)

2 kommentarer: