mandag 16. juni 2014

Bryllupskake.

Jeg fikk æren av å lage Linn og Kyrres bryllupskake! :D De ønsket seg en kake i 4 etg, vaniljekaker fylt med bringebær- og vaniljekrem, og sitron-og sjokoladekrem. Bruden skulle ha en kjole med ett brunt silkebånd i livet, og dette båndet skulle gå igjen på kaka. Det var også ønsker om slike "kruseduller" på annenhver etasje, og helt enkel pynt. :) Denne kaken kan jeg love dere bydde å store utfordringer! ;) Først og fremst været! Det var veldig varmt, lummert og klamt. Det var torden i luften, og marsipanen begynte å svette omtrent bare man så på den... Men- utfordringer er vel til for å overvinnes? ;) Andre utfordring: Jeg skulle pipe mønster på annethvert lag... Jada- jeg satte igang. Og oppdaget at jeg satt og pipet på hvert lag! ;) Så da var det bare å dra av marsipanen på det som ble feil, og trekke på ny marsipan. Så monterte jeg to og to etasjer, og skulle spraye kaken med perlemorspray, etter ønske. Jeg gikk i gang. Også ble det tomt i boksen. Jeg ned i posen for å hente en ny boks, og begynte å spraye videre. Og hva skjer?? Jeg oppdager at jeg har tatt feil boks...den var SVART!!!
Jeg var rimelig fortvilet ei stund der! Det endte med at jeg satt og skraaaapte forsiktig millimeter for millimeter for å få bort svartfargen. Og det gikk bra! Jeg fikk det bort. Lengre tid og større stressnivå enn ønskelig, men resultatet ble tilfredsstillende, så da var alt bra! :) Slik ble det ferdige resultatet:
Så håper jeg de lever lykkelig alle sine dager! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar