lørdag 4. april 2015

Fortsetter oppdateringen med ett bildedryss!

Tjohei! :) Jeg har akkurat vært ute i påskesola og duppet av litt på balkongen, så nå skal jeg oppdatere bloggen litt så jeg kommer til nåtid! ;) Jeg legger inn noen kaker fortløpende her, med kommentar til hvilken anledning det er. :) Jeg starter med dåp! :)
Deretter var det slik, at jeg sendte inn ett bidrag til Bremyks konkurranse om Norges beste bakst! :) Jeg ble finalist- og til slutt havnet jeg helt i toppen med en god 2.plass! :D Kjempefornøyd!! :D
Jeg fikk en forespørsel fra en barselgruppe som pleide å ha årlige treff, om jeg ville donere en kake til de mot litt promo. :) Klart jeg ville det! Promoen har jeg sett lite til da men. ;)
Jeg lagde så en kake til en 50 års jubilant som hadde vært pilot. :) Gøy å lage! :)
Så nærmet det seg halloween....og noe måtte vi jo lage! :D
På skolen til sønnen min skulle det arrangeres oppleg i forbindelse med Operasjon Dagsverk. :) Så jeg ble spurt om å donere en kake da. Og jada, jeg stiller opp. :)
En kjapp kake til bursdagen til pappan min fikk jeg slengt sammen, og den hadde ikke noe annet tema enn at den skulle smake godt! ;)
Jeg fikk æren av å lage dåpskaken til lille Gaute. :)
Og også til lille Lennox Sebastian. :)
Så ble Oddmund 60 år, og jeg fikk æren av å lage kakene hans! :)
Hjemme begynte nå juleforberedelsene. Vi lagde brente mandler, julekaker, osv osv... Pepperkakehus ble det også- og litt annerledes i år enn før, da vi kjørte på med iglo og greier. ;) Eller...ikke vi...men jeg. :P (stakkars barna mine ;) )
Og ei kransekake med nisse måtte man jo ha! ;)
Det ble laget julekonfekt, troika og masse godt i år- og det meste ble delt ut i julegaver. ;) Den siste kaka av året ble en bryllupskake til nyttårsaften! :) Her skulle det være julekuler og blå detaljer. :) Så da ble den slik da! :)
Jeg avslutter oppdateringen fra 2014 med mitt første forsøk på glaserte pepperkaker....og.... :)
Mitt første forsøk på overflødighetshorn. :)
Jeg lagde flere kaker enn dette i 2014, men alle har ikke fått plass i bloggen. Facebooksiden min Mycake blir derimot oppdatert hele tiden, så der er det mer å se! :) https://www.facebook.com/pages/Mycake/518427724909847?sk=timeline Også på min instagramkonto tonjesmycake. :) Skrives snart! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar