mandag 13. april 2015

Februarbaksten.

I februar hadde jeg ett par bryllupskaker og en dåpskake. Pga at jeg har gått syk så lenge, så har jeg sagt nei til mange som har spurt om bakehjelp i år. Men noen hadde jeg allerede sagt ja til. De første var ett brudepar som ønsket en enkel langpannekake med bilde av seg på. :) Her skulle det være røde roser, så da ble det litt roseproduksjon med en ny masse jeg fikk prøve fra T-gård Sweet cakes. :) Veldig god å jobbe med. :)
Bilder jeg har på kaker bestiller jeg stort sett hos Bentes spiselige bilder. Makan til service skal en lete lenge etter, og bildene blir veldig fine! :) Her er kaka! :) (med tillatelse fra brudeparet!)
Kaken jeg skulle lage deretter var jeg veldig spent på. Nederste del skulle ha ruffler- som jeg aldri hadde prøvd før... ;) Midten skulle ha to etg sammen- slik at det så ut som en- og den skulle ha en struktur slik at den så litt boblete ut. Jeg slet veldig med den, og holdt neeeesten på å gi opp må jeg innrømme! Meldte bruden og klaget på at jeg ikke fikk den boblestrukturen jeg ønsket. Men- hun godkjente det slik det ble! :D Øverste etg skulle ha en liten gullbord, og detaljene på kaken skulle være i gull og lys lys rosa. Denne kaken skulle i tillegg fraktes helt opp til Valdres!! :P Jeg møtte brudgommen på Gjøvik hvor han fikk ta kaken resten av veien. Og til alt hell var kaken hel da han kom frem! :D (det var fredag den 13... ;) )
Neste kake var en dåpskake! :) Den var det egentlig Jane fra Fairy cakes som skulle lage- men en sykehustime kolliderte, så jeg tok på meg å hjelpe henne med denne. Etter å ha snakket med dåpsbarnets mor, så fikk jeg frie tøyler på den her- og det var en morsom kake å lage. :D
På slutten av februar lekte jeg meg med litt gjærbakst og makroner- men det kan jeg ikke bevise... ;) Så da avsutter jeg februaroppdateringen, og går over på mars! :) So long! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar