onsdag 2. juli 2014

Kjapp bursdagskake i farten. :)

Mor mi har akkurat hatt bursdag! :) Og da måtte jeg jo lage ei kake til henne! :) Denne kaken begynte jeg med samme dag som selskapet skulle være. Da jeg stod opp så laget jeg en kakebunn. Den ble jo da selvsagt mislykket! Så da laget jeg en til! en ble bra. :) Mens den ble kald så dro jeg og shoppet litt klær. ;) God terapi! :D *feriepenger* Da jeg kom hjem var det to timer til selskapet. Så jeg skyndte meg å fylle kaka- med kremer jeg hadde igjen fra kake laget dagen før. Den ble fylt med bringebærmousse og krokansjokoladekrem. Jeg smurte helt vanlig krem på utsiden, og pipet rosetter på toppen. Jeg hadde bestilt meg noen slike ark med avtrykk på, som er beregnet til sjokolade dekor. Jeg fant ut at jeg måtte prøve en. Så jeg smeltet sjokolade og smurte utover arket. Når det var nesten stivt så brukte jeg en skarp kniv og lagde ruter. Kjølte den ned igjen, og delte så rutene fra hverandre. Disse plasserte jeg på siden av kaken. :) Så satte jeg meg ned og lagde tre røde roser og noen små blomster. Alt dette la jeg på kaken, og vips var klokken for mye allerede ;) Så da var det bare å hente unger, og dra i bursdag. Og bursdagsbarnet ble godt fornøyd. Hurra! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar