mandag 8. september 2014

Bedre sent enn aldri! Augustbryllup... :)

Tjohei! Her har det vært stillstans i bloggingen...beklager. Men da har jeg litt å ta igjen da! :) Jeg fikk en dag en mail fra skjønneste Ellen som jeg deltok i kakekrigen sammen med!
Hun hadde fått en forespørsel på ei bryllupskake til ett par som skulle gifte seg i Oslo. Pga graviditet og avstand så satte Ellen de i kontakt med meg. :) Og jeg fikk æren av å lage kaken deres. :) De hadde ett helt spesifikt ønske, og jeg gjorde så godt jeg kunne. Ønsket var en kake som var hvit! Utseendet var også bestilt. Innholdet derimot- der stod jeg fritt. Med ett hint om sommerfriske smaker! Så det jeg gjorde: Jeg dro ut og plukket sommerens friske bær! Rips fra min barndoms hage! Kakene ble følgende: første og største etg er vaniljebunn fylt med ripskrem og vaniljekrem. 2.etg er sukkerbrød fylt med bringebærmousse og sjokoladekrem. 3.etg er sjokoladekake fylt med bringebærmousse og vaniljekrem, og til slutt toppen- en sjokoladekake fylt med bringebærmousse og sjokoladekrem! Trukket med marsipan, pynt av fondant. Kaken skulle de hente hjemme hos meg, og frakte den til Oslo. Været var varmt, klamt og med torden i luften... Jeg var såååå nervøs for å sende en 4 etg kake avgårde uten selv å frakte den. Brudens far og hans kompis kom for å hente kaka, med en varebil. Vi fikk kaken ut i bilen, og alt gikk fint. Utpå kvelden klarte jeg ikke å vente mer, så jeg måtte melde bruden og høre. Og joda- turen hadde gått supert, og kaken var trygt fremme. :) Pjuh!! :) De var i tillegg superfornøyde! :) Så jeg var sååå lettet! :) Og her er da kaken de fikk! Med det ønsker jeg Maren og Jonas hjertelig til lykke med fremtiden sammen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar