mandag 13. april 2015

Påske! :D

Juhuuu, da er vi kommet til påskeblogging! :D Hva skal man si...jeg elsker påske. Jeg elsker jul, jeg elsker påske. Da finner jeg frem gule kyllinger og putter de over alt, egg som jeg har samlet fra ungene var små henges opp, og de store eggene fylles med kalorier som man egentlig ønsker dit pepper`n gror... :P Men- fylle de hvert år- det gjør jeg! ;) Opptil flere ganger... ;) I år testet jeg ut ting jeg ikke har testet så mye før. Slik som å lage påskekrans til påskelunchen feks. :D Utrolig dekorativt synes jeg. :) Man lager en gjærdeig- en deig man liker- grov, fin, sånn passe- du bestemmer. Ruller ut pølser, tvinner to og to pølser, og snurrer de sammen til en krans. Denne lar man heve. I mellomtiden lager jeg en bolle med vann med grønn konditorfarge oppi (sterk farge!) , en bolle med rød, og en bolle med gul. :) Så la jeg to egg oppi hver bolle. Når de hadde trekt litt, så la jeg to a eggene i en kjele, og tømte konditorvannet over. Eggene kokte jeg i tre minutt. Det samme gjorde jeg på de to andre fargene. Så satte jeg ett egg i hver krans, og puttet de i stekeovnen. Der stekte de i 8-12 min, til brødet var ferdigstekt. Etter litt avkjøling skulle det hele nytes- og eggene var perfekt smiley- akkurat som jeg liker de. :D Slik så de ut før de ble stekt:
Og slik var de etter de var stekt:
Disse kan man sikkert lage til jul også, med julekuler el l i... :D Jeg ble så inspirert av alle som lagde påskekylling marengs jeg, at jeg fikk lyst til å prøve det sjøl! :D Jeg lagde en liten kyllingfamilie. ;)
Er de ikke søte?? :D Hihi...Har sett e i litt forskjellige utgaver, så jeg valgte min egen stil på øynene. ;) Noen sover, andre ikke.... Bare fantasien som setter grenser. :) Jeg skulle prøve meg på noen sjokoladetarteletter også, fylt med sitronkrem. Jeg lagde noen nydelige blomster av de, de var så søte. Men- da de skule ut av formene så ble alt ødelagt! Da var de absolutt ikke pene lengre, og de fine kantene var knust. Hehe...jaja... De smakte da godt i allefall. :P
Og jeg fant ut at jaja- jeg kunne jo skjule litt av tragedien ved å sette en søt kylling oppå. ;)
Denne påsken var ungene mine med far sin til Trysil hvor de koste seg i slalombakkene. :) Trist for mor men... Men da måtte jeg leke litt da- så da eksperimenterte jeg litt med sjokolade- og laget sjokoladeegg! :) (neste år skal jeg gjøre det samme- men da skal jeg fylle de!)
Påsken ble avsluttet med barna hjemme- og hele familien på grilling i hagen her! :) Så koselig!! :) Til dessert ble det servert en nystekt banankake! :) En veldig rolig og kos påske! :)
Ett år til neste påske! :) Tjohei! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar