mandag 13. april 2015

Gjærbakst på nyåret

Juhu!! :) 2015 ble åpnet med gjærbakst! Jeg har endel flotte former fra Nordic ware, og jeg måtte eksperimentere litt. Så da ble det noen brød i forskjellige former. :)
Fra Linneas bestilte jeg meg ett par morsomme former. Zila bakeformer. Disse skal jeg teste ut mer altså- men da min svigerinne hadde bursdag i januar, så prøvde jeg de. Jeg lagde en sjokoladekake med sitronmousse, og fylte hjemmelaget jordbærsaus i. :) Sjokoladepynten lagde jeg også. Slik ble resultatet.
Jeg måtte lage en egen en til lille nevøen min da. :)
Deretter var det min andre svigerinnes bursdag, så min sønns! :) Til Marcus si dag fikk jeg klar beskjed om at han IKKE ønsket noen design kake- men en "gammeldags klassisk" bløtkake! :) Så da ble det slik! :D Pluss litt til selvsagt.... Her i huset er det ALDRI bare en kake til bursdag!! ;) Vi startet dagen med en nøtterullekake med appelsincurd og krem på senga til 16 åringen! (man blir aldri for gammel til å få kake på senga!) ;)
Senere var det selskap med familien, og da ble det bløtkake, ostekake og sjokoladekake. :D
Ja- også ble det en gelè også da. :P
Det var det meste av det jeg bakte i januar. :) So long! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar